top of page

Draaiboek Duurzaamheidsstorytelling

MVO Vlaanderen en Deloitte publiceerden op 6 februari het Draaiboek Duurzaamheidsstorytelling, een praktische tool voor Vlaamse kmo’s en organisaties die hun duurzame ambities willen vertalen naar een overtuigend verhaal. Met tips, templates en praktijkvoorbeelden gidst het draaiboek hen in zes concrete stappen naar communicatie die medewerkers, klanten en partners inspireert en activeert.

Succesvol communiceren over duurzaamheid vraagt om meer dan feiten en cijfers. Om mensen te mobiliseren, moet je de onderliggende problemen, oorzaken en gevolgen begrijpelijk maken en oplossingen voorstellen die aanspreken. Maar hoe doe je dat? In het Draaiboek Duurzaamheidsstorytelling reiken we kmo’s en organisaties handvatten aan om met communicatie en storytelling aan de slag te gaan. Zo spreek je je doelgroepen op een emotioneel niveau aan, inspireer je hen en zet je hen aan tot gedragsverandering.


MVO Vlaanderen zet in op een effectief ondersteuningsinstrumentarium voor de sociale economie en het maatschappelijk verantwoord ondernemerschap (MVO), zodat meer ondernemingen ondernemen met aandacht voor maatschappelijke impact en verantwoordelijkheid.





het draaiboek biedt het volgende 

  • Praktijkvoorbeelden: ontdek hoe kmo’s zoals de gezondheidspraktijk Kineum en het familiebedrijf Wilms, gespecialiseerd in rolluiken, zonnewering en ventilatie, hun kernwaarden vertaalden naar een overtuigend verhaal. 

  • Stappenplan: ontwikkel een communicatie- en engagementstraject in zes stappen – van de kernboodschappen en doelgroepen tot de impactmeting. 

  • Templates en tips: gebruik handige tools om je traject te ondersteunen. 

  • Inzichten: ontdek de duurzaamheidsinitiatieven in Europa en Vlaanderen, en duurzaamheidstrends bij Vlaamse kmo’s. 

bottom of page